صدا

صدا

صدا بدون سانسور sedaIR.ir
صدا

صدا

صدا بدون سانسور sedaIR.ir

سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغ شد


سیاسی > سایر حوزه ها
از سوی رهبر معظم انقلاب؛
سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» ابلاغ شد
رهبر انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» تاکید کردند: اقتصاد مقاومتی؛ الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام و فرصت مناسبی برای تحقق حماسه اقتصادی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد، همچنین اقتصاد مقاومتی خواهد توانست در بحران‌های رو به افزایش جهانی، الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

بسم‌اللّه الرحمن الرحیم
ایران اسلامی با استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده و مهم‌تر از همه، برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی کند نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق می‌آید و دشمن را که با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام عیار در برابر این ملت بزرگ صف‌آرایی کرده، به شکست و عقب‌نشینی وا می‌دارد، بلکه خواهد توانست در جهانی که مخاطرات و بی‌اطمینانی‌های ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحران‌های مالی، اقتصادی، سیاسی و ... در آن رو به افزایش است، با حفظ دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف و تداوم پیشرفت و تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله، اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو را محقق سازد و الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد. 

ادامه مطلب ...

یک عکس جالب برای تهرانی ها !


یک عکس جالب برای تهرانی ها !

اخبار > اجتماعی  - تصویر زیر که مربوط به مجله آمریکایی LIFE می باشد، عکسی از مراحل اولیه ساخت خیابان ولیعصر(عج) تهران در مراحل خاکریزی و کاشت چنار های اطراف آن می باشد.
در این تصویر جالب به جز هتل استقلال (هیلتون) که در دور دست به چشم میخورد، هیچ ساختمان دیگری خودنمایی نمی کند.

تهران

روی زمین نخوابید!


  روی زمین نخوابید!

شخص برای خوابیدن حداقل 30 سانتی متر با زمین باید ارتفاع داشته باشد در غیر این صورت گرانش زمین باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک و افتادگی اندام‌های بدن می‌شود.
اگر بنا به هر دلیلی تخت خواب ندارید و مجبورید روی زمین بخوابید رعایت کردن اصولی ساده به شما کمک می‌کند که به سلامت جسمی خود آسیب نرسانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خوابیدن روی زمین باعث ایجاد "کمر درد"، ضعف عضلانی، سرگیجه و سردرد در سالمندان می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دانشمندان با مطالعه روی نحوه خوابیدن افراد دریافتند که شخص برای خوابیدن حداقل 30 سانتی متر با زمین باید ارتفاع داشته باشد در غیر این صورت گرانش زمین باعث پیری زودرس و ایجاد چین و چروک و افتادگی اندام‌های بدن می‌شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند اگر روی زمین می‌خوابید باید یک یا دو بالشت زیر ساق پاهایتان قرار دارید زیرا این کار باعث رسیدن گردش خون بیشتر به مغز شما می‌شود و کیفیت خوابتان افزایش می‌یابد و بهترین بالشت برای گذاشتن زیر سر باید از جنس پنبه باشد و گردن روی آن قرار بگیرد.

عطاران به دیدار خاتمی رفت (+عکس)


  عطاران به دیدار خاتمی رفت (+عکس)

 رضا عطاران برنده سیمرغ بهترین بازیگر مرد از سی و دومین جشنواره فیلم فجر به دیدار سید محمد خاتمی رفت.
به گزارش  ایرنا، صفحه فیس بوک موسسه سینمایی فیلمیران اخیرا تصویری را از دیدار رضا عطاران با سید محمد خاتمی رییس جمهوری اسبق کشورمان منتشر کرده است.

خاتمی در این تصویر در حال نگارش مطلبی برای رضا عطاران است.

هشدار اسلام آباد درباره ورود نظامیان ایران به خاک پاکستان


هشدار اسلام آباد درباره ورود نظامیان ایران به خاک پاکستان

 اسلام‌آباد نسبت به آن چه اقدام احتمالی ایران درباره عبور از مرزهای این کشور توسط نیروهای ایرانی خوانده است، هشدار داد.

به گزارش ایسنا خبرگزاری رویترز گزارش داد: دولت پاکستان امروز (سه‌شنبه) در واکنش به سخنان روز گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد «نیروهای ایران هیچ حقی» برای عبور از مرزهای پاکستان ندارند. چنین کاری «نقض قوانین بین‌المللی» است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دولت پاکستان از سخنانی که درباره غفلت نیروهای مرزی پاکستان حکایت دارد، متاسف است، زیرا همه از اقدامات فعالانه پاکستان در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در گذشته آگاهند و ایران نیز پیش از این به آن اذعان کرده است.