صدا

صدا

صدا بدون سانسور sedaIR.ir
صدا

صدا

صدا بدون سانسور sedaIR.ir

رسول خادم:خیلی تنها به جام جهانی آمدیم

رسول خادم:خیلی تنها به جام جهانی آمدیم

می توانستیم بهتر از این باشیم

ورزش > کشتی - ایسنا نوشت:

رسول خادم اظهار کرد: عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی نسبتا خوب بود ولی بیش از کسب نتیجه آن چیزی که برای ما حائز اهمیت بود ارزیابی تدارکاتی از نفرات بود به ویژه برخی کشتی‌گیران اصلی و همچنین کشتی‌گیران جوان تیم دوم. البته نواقصی داریم که هنوز برطرف نشده است؛ ضمن این که رقابت در آمریکا شرایط روانی متفاوتی دارد و مدیریت روانی متفاوتی را می‌طلبد.

 

وی ادامه داد: مجموعه کشتی‌گیران کادر فنی و پزشکی همگی همکاری و هماهنگی خوبی با یکدیگر داشتند، ضمن این که بهتر از این هم می‌توانیم باشیم. البته تیم ایران خیلی تنها به جام جهانی اعزام شد.

 

خادم در مورد محک خوردن برخی کشتی‌گیران و افت و خیزهایی که داشتند، ادامه داد: به دلیل پائین آمدن سطح کیفی تورنمنت های بین المللی به ناچار برخی رویارویی هایی در جام جهانی رخ داد که در تورنمنت ها کمتر فرصت آن است. البته مسابقات تیم به تیم این فرصت را فراهم می کند که برخی اشتباهات و نواقص که می تواند در المپیک یا مسابقات جهانی پر هزینه باشد، را در اینجا با تبعات کمتر تجربه کرد. این موضوع در مورد لشگری و رحیمی وجود داشت.

 

وی به عملکرد برخی کشتی گیران جوان تیم اشاره کرد و گفت: تیم دوم و تیم جوان ایران در حال جوانه زدن است و آثار آن را داریم می‌بینیم.

 

خادم به قهرمانی ایران در خاک آمریکا اشاره کرد و گفت: به وجود آوردن چنین فضای سیاسی مثبتی در خارج از کشور شاید با صرف میلیون ها دلار هزینه امکان پذیر نباشد اما این کار توسط کشتی انجام شد. در شرایطی مبارزه کردیم که مردم علاقمند به کشور با سلایق و تفکرات اجتماعی و سیاسی مختلف زیر پرچم ایران و با یک شعار واحد برای حمایت از تیم ملی گرد هم جمع شدند آن هم در فضای سیاسی خاصی که در لس‌آنجلس وجود دارد.

اگر همراه غذا پیاز می خورید حتما بخوانید

اگر همراه غذا پیاز می خورید حتما بخوانید

مطالعات نشان داده است که پیاز می تواند به افزایش تراکم استخوان کمک می کند به ویژه در زنانی که در سنین یائسگی و در حال از دست دادن تراکم استخوان هستند. به علاوه، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زنانی که به سن یائسگی می رسند و پیاز مصرف می کنند احتمال شکستگی در لگن درآن ها بسیار کم است بنابراین حتما روزانه از پیاز استفاده کنید چون مصرف روزانه پیاز برای افزایش تراکم استخوان بسیار مفید است. علاوه بر این گوگرد موجود در پیاز باعث استحکام و همبندی استخوان ها می شود.

قانون آنلاین- پیاز یک عضو از خانواده آلیوم است که سرشار از گوگرد است که باعث بوی تند آن می شود وبرای سلامت بدن بسیار مفید است.
مزایای پیاز برای قلب و عروق

به گزارش سلام نو، شواهدی وجود دارد که ترکیبات گوگرد در پیاز باعث ضد انعقاد بودن آن می شود و باعث جلوگیری از تجمع ناخواسته سلول های پلاکت خون می شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ترکیبات گوگرد پیاز می تواند سطوح خونی کلسترول و تری گلیسرید را کاهش دهد وباعث بهبود عملکرد غشای سلولی در سلول های قرمز خون نیز می شود. مزایای پیاز در چارچوب کلی باعث پیشگیری از حمله قلبی می شود.

پیاز برای استحکام استخوان بسیار مفید است

مطالعات نشان داده است که پیاز می تواند به افزایش تراکم استخوان کمک می کند به ویژه در زنانی که در سنین یائسگی و در حال از دست دادن تراکم استخوان هستند. به علاوه، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زنانی که به سن یائسگی می رسند و پیاز مصرف می کنند احتمال شکستگی در لگن درآن ها بسیار کم است بنابراین حتما روزانه از پیاز استفاده کنید چون مصرف روزانه  پیاز برای افزایش تراکم استخوان بسیار مفید است. علاوه بر این گوگرد موجود در پیاز باعث استحکام و همبندی استخوان ها می شود.


پیازچه فواید زیادی دارد که اغلب آن ها مانند پیاز است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
کاهش قند خون


کاهش کلسترول خون بالا


کاهش فشار خون بالا


کاهش ریسک پیشرفت سرطان کولون و دیگر سرطان ها

پاسخ رهبر انقلاب به عادل فردوسی پور



پاسخ رهبر انقلاب به عادل فردوسی پور

جلسه پرسش و پاسخ جوانان منتخب با حضرت آیت الله خامنه ای در سال ۱۳۷۷

در سیزدهم بهمن ماه سال ۱۳۷۷ و در دومین روز از دهه مبارک فجر رهبر انقلاب در جلسه پرسش و پاسخ با جوانان منتخب که جمعی از ورزشکاران و قهرمانان ملی هم حضور داشتند شرکت فرمودند و به سوالات پاسخ دادند. یکی از جوانان آن جلسه عادل فردوسی پور مجری خبرساز برنامه 90 بود که رهبر انقلاب به سئوال ورزشی او پاسخ دادند.

با سلام خدمت حضرت‏عالی، و تشکر از این که وقتتان را در اختیار ما نمایندگان نسل جوان قرار دادید. جناب آقای خامنه‏ ای! با توجه به این که جامعه‏ ما یک جامعه‏ جوان است و این‏ طور که به نظر می‏ رسد، خوشبختانه تفریح اول جوانان ما در حال حاضر ورزش کردن یا تعقیب کردن امر ورزش به‏ طور جدی است، و چون جوانان ما به هر حال دوست دارند با ابعاد شخصیتی رهبرشان بیشتر آشنا بشوند، سؤال من این است که آیا شما در برنامه‏ های روزانه‏ خودتان فرصت می‏ کنید که به تماشای برنامه‏ های ورزشی تلویزیون بپردازید؟ سؤال دیگر این که - حالا چون آقای استیلی هم در این جا حضور دارند - به هر حال همه دوست دارند بدانند که وقتی آقای استیلی آن گل قشنگ را وارد دروازه‏ تیم امریکا کرد، شما چه احساسی داشتید، وچه شد که بعد از آن بازی، آن پیام را انشاء کردید؟

پاسخ رهبرمعظم انقلاب: ایشان که بعداً پیش من آمد، گفتم به پاداش آن گل ، پیشانی شما را می‏ بوسم و بوسیدم . متأسفانه من خیلی فرصت نمی ‏کنم برنامه‏ های ورزشی تلویزیون را تماشا کنم؛ خیلی به ندرت اتفاق می ‏افتد. از طرفی هم چون بیشتر ورزش هایی که پخش می‏ شود، فوتبال است، من هم در فوتبال هیچ سررشته‏ ای ندارم و در جوانی هم فوتبال بازی نمی‏ کردم؛ والیبال بازی می ‏کردم.

در عین حال، آن شبی که بازی ایران و امریکا بود، من آن بازی را نگاه کردم. البته حقیقتش این است که آن شب هم نمی‏ خواستم نگاه کنم ؛ چون دیروقت بود و وقت خواب من بود؛ لیکن همین ‏طور که نشسته بودم، روشن کردم و ناگهان با گل ایشان مواجه شدیم و دیگر خواب از سرم رفت و نشستم تا آخر بازی را تماشا کردم!

اما علت این که من آن پیام را دادم. این آقایان وقتی که پیش من آمدند، مفصل با آنها صحبت کردم؛ که البته گزارش آن دیدار پخش نشد و مردم از محتوای آن ملاقاتی که با این جوانان داشتم، مطلع نشدند؛ اما حالا من چند جمله ‏اش را به شما می‏ گویم. قبل از آن دیدار - شاید چند هفته، و یا یک ماه و یا بیشتر - رسانه‏ های وابسته به امپراتوری رسانه‏ ایی خبری روی این بازی تبلیغ می‏ کردند که این بازی، بازی سیاسی است! با این که همه می‏ گویند فوتبال و ورزش، سیاسی نیست، اما در آن موقع همه تبلیغ می‏ کردند که این یک بازی سیاسی است! از این کار، دو هدف مورد نظرشان بود:

یکی مسأله‏ تعامل ایرانی، امریکایی در این بازی بود - من نمی‏ دانم شماها چقدر مطلع بودید؛ ولی ما که در جریان خبرهای خارجی و گفتارهای رادیوهای گوناگون دنیا قرار می‏ گیریم، می‏ دیدیم از این مسأله پُر است - و دوم این که پیش ‏بینی‏ های عمده، به خصوص از طرف خود امریکایی ها، ولو صریحاً هم اظهار نمی‏ کردند، ولی از بیانات شان معلوم بود، این بود که ایران گل خواهد خورد؛ نه این که گل خواهد زد. و در یک موقعیت ویژه، رئیس ‏جمهور امریکا هم می‏ آمد و از موضع اقتدار و بزرگ‏ منشی و بزرگواری، یک پیام هم می‏ داد که بله، حالا گل را به شما زدیم، اما بالاخره بیایید دست دوستی هم به هم بدهیم! بنابود آن شب پیام رئیس جمهور امریکا از تلویزیون سراسری پخش شود.

این گل و بعد دنباله‏ بازی که بچه‏ های عزیزمان ادامه دادند، قضایا را صد و هشتاد درجه تغییر جهت داد و حقیقتاً مظهری شد از وضعیت ملت ایران در مقابل امریکا. این که من در آن پیام گفتم «مظهر» است، نمی‏ خواستم بگویم که این آقا به خاطر جنبه‏ سیاسی گل‏ زده؛ نه، ایشان بازی فوتبال می‏ کند، ماهر است، با تکنیک آشناست، از حریفش قوی تر است و گل را زده است. هرکسی هم جای ایشان بود، این گل را می ‏زد؛ هرکسی هم جای او بود، آن گل را می‏ خورد . بنابراین، بحث این نبود که این گل به‏ خاطر مسأله ‏ سیاسی زده شده؛ اما این گل هویت سیاسی‏ را که در دنیا به این بازی داده بودند، به کلی به عکس خواست آنها عوض کرد و من از این موقعیت حداکثر استفاده را کردم. البته آنها هم خیلی عصبانی شدند و بعد هم همان عناصر امپراتوری خبری دنیا گفتند که فلانی فوتبال را سیاسی کرد! نگفتند که ما چند هفته است که داریم خودمان این بازی را سیاسی می ‏کنیم!

دیدار با جوانان منتخب/

گناهان در اسلام به دو بخش تقسیم می شوند

گناهان در اسلام به دو بخش تقسیم می شوند

الف)گناهان صغیره (گناهان کوچک)
۱- نگاه کردن به نامحرم .

2- تنها نشستن با زن اجنبی .

3- لعنت گفتن بر انسان و یا حیوان .

4- گریه کردن به آواز بلند برمیت و مرده .

5- سخن گفتن در وقت خطبه جـمعـه و عیدین .

6- نشست و برخاست با افراد و اشخاص فاسق وفاجر .

7- خندیدن در نماز و یا گریه و انــدوه کردن به علت غــم .
 
ادامه مطلب ...

عقب نشینی آرام صدا و سیما

عقب نشینی آرام صدا و سیما


ظاهرا گسترش کمّی شبکه های صدا و سیما، فرایند مثبت و بی ضرری نبوده است و افتتاح سریع شبکه های متعدد تلویزیونی و رادیویی، در پشت صحنه هزینه هایی هم برای صدا وسیما داشته است که از جمله این هزینه ها، عقب نشینی صدا و سیما در برخی سیاستها و اصول منتسب به این سازمان بوده است، عقب نشینی که خیلی آرام و بی سر و صدا انجام می شود.

پس از مدتی که صدا و سیما مخصوصا شبکه های تلویزیونی داخلی، از تبلیغ کالاهای خارجی خودداری می کردند، ظاهرا این روزها از این ممنوعیت عقب نشینی کرده اند و به سراغ برندهای معروف لوازم خانگی برای تبلیغ رفته اند. محمد رضا دیانی رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران در این باره می گوید: در کارگروه حمایت از تولید، توقف تبلیغ کالاهای خارجی تصویب و ابلاغ شد، اما به این قانون توجه نشده است و همواره می‌بینیم که برندهای خارجی با گرفتن بهترین فضاهای شهری و حتی صدا و سیما کالاهای خود را به مردم معرفی می‌کنند.

مطمئنا این امر به مشکلات عدیده مالی صدا و سیما بر می گردد که ساختار عریض و طویل این سازمان، و گسترش مداوم شبکه های این رسانه، صدا و سیما را مجبور به این عقب نشینی کرده است، پیش از این ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی در راستای حمایت از تولید داخلی ذکر شده بود. امری که ظاهرا باید این روزها و با مطرح شدن اقتصاد مقاومتی بیشتر مورد نظر قرار گیرد، اما هزینه های جاری صدا و سیما و بلند پروازی های این سازمان در گسترش تعداد شبکه های خود تبدیل به پاشنه آشیل این سازمان شده است و باعث عقب نشینی این سازمان در زمینه های مختلفی شده است که یکی از آنها پذیرش تبلیغات خارجی بوده است، ساخت و تولید برنامه های مشارکتی نیز از دیگر عقب نشینی های سازمان صدا و سیما بوده است که حتی به برنامه های کودک هم رحم نکرده، امری که چندی پیش حتی به آنتن فروشی صدا و سیما هم کشیده شد و در آگهی که البته بعدها ظاهرا تکذیب شد، در قبال پرداخت هزینه ای می توانستید آنتن پخش را در اختیار بگیرید. قرعه کشی های لاتاری مانند محصولات داخلی نیز که دیگر از برنامه های ثابت و روزانه صدا و سیما شده است، سیاست‌هایی که ظاهرا فقط برای تشویق به مصرف بیشتر است، که این هم به نوعی عقب نشینی از اصول صدا و سیما می باشد.

با این اوصاف، ظاهرا صدا و سیما فقط در بخش سیاسی و اخبار میلی به تغییر ندارد و کماکان بر اجرای سیاستهای یک جانبه و بی تفاوت به نیاز و علایق مخاطبان و مردم ادامه می دهد. امری که دیگر صدای همه را در آورده و تبدیل به پاشنه آشیل صدا و سیما شده است، گرایشهای بسته و تنگ نظرانه سیاسی و خبری صدا و سیما ظاهرا یک سیاست ابدی خواهد بود، و این مرغ سازمان صدا و سیما یک پا دارد، چه در بیست سال پیش و چه اکنون با ظهور این همه رقیب و دسترسی آسان به اخبار.

با این اوصاف معلوم نیست رئیس بعدی سازمان و صدا و سیما چگونه می خواهد این دستگاه فربه را چگونه و با چه بودجه و نیرویی اداره کند! مخصوصا که در این چند ساله همه آرشیو تولید سی ساله اش را هم بارها باز پخش نموده و هر روز هم با رقبای توانمندی مواجه می شود.