صدا

صدا

صدا بدون سانسور sedaIR.ir
صدا

صدا

صدا بدون سانسور sedaIR.ir

شعر و شاعری

شعر و شاعری

baharkhamosh: من آن گلبرگ مغرورم که میمیرم ز بی آبی / ولی با خفت و خواری پی شبنم نمی گردم .
 afkl: می روم خسته و افسرده و زار سوی منزلگه ویرانه ی خویش/ به خدا می برم از شهر شما دل شوریده و آواره ی خویش
 tilishiya68: شنیدم که طبیب دل بیمارانی// پس طبیب دل من باش که بیمار توام
 sedaf: من تو را تا بیکرانها من تو را تا کهکشانها @ از زمین تا آسمانها دوست دارم می پرستم
 tilishiya68: من نگویم که مرا از قفس ازاد کنید/ قفسم برده به باغی و دلم شاد کنید
 zhila93s: در طلب زهره رخ ماه رو // می نگرد جانب بالا دلم
 kiu1299: مدتی در ره عشق تو دویدیم بس است && راه صد بادیهٔ درد بریدیم بس است
 نسیم: تا تو نگاه می کنی کار من آه کردن است / ای به فدای چشم تو این چه نگاه کردن است
 kiu1299: تو مرد نیک ساده ای زر را به دزدان داده ای && خواهی بدانی دزد را طرار شو طرار شو
 parisa: وفا کنیم وملامت کشیم وخوش باشیم///که در طریقت ما کافریست رنجیدن
 نسیم: نگار من که به مکتب نرفت وخط ننوشت / به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد
 parisa: دلا معاش چنان کن که گر بلغزد دو پای/// فرشته ات به دو دست دعا نگه داررد
 sedaf: دین و دل بدند و قصد جان کنند @ الغیاث از جور خوبان الغیاث
 zhila93s: ثنا ها کرد بر روی چو ماهش //// بپرسید از غم و تیمار راهش
 najmeh65: شاه‌نشین چشم من تکیه گه خیال توست /جای دعاست شاه من بی تو مباد جای تو
 RAHIM789: وه چه دنیای پر از شور وشری است/مردمانش را نقاب دیگری است
 roya17: تو کز محنت دیگران بی غمی...نشاید که نامت نهند آدمی
 baharkhamosh: یارب این نوگل خندان که سپردی به منش / می سپارم به تو از چشم حسود چمنش  
 sedaf: شادباش کز شادی تو دلشادم @ تاتو شادی ز غم هر دو جهان آزادم
 baharkhamosh: منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن /منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن/وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم /که در طریقت ما کافریست رنجیدن
 zhila93s: نمانده ز شب همچنان بهره‌ای /////// به زاری بکشتش پریچهره‌ای
 sedaf: یا از ابر هدایت برسان بارانی @ پیشتر زانکه چو گردی زمیان برخیزم
 zhila93s: من از دلبستگی های تو با ایینه دانستم //// که بر دیدار طاقت سوز خود عاشق تر از مایی
 roya17: یارم چو قدح بدست گیرد...بازار بتان شکست گیرید
 mahdidavari: دوش از نفس باد غمگین خزان گفتی امروز تن تاک و زر را چه گران آمد
 sedaf: دوستان شرح پریشانی من گوش کنید @ داستان غم پنهانی من گوش کنید
 baharkhamosh: دردم از یار است و درمان نیز هم /دل فدای او شد و جان نیز هم

 
لینک یادداشت
mostafa008
mostafa008 جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲
در کوی نیک نامان ما را گذر ندادند / گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را

 parisa: ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی///دل بی تو به جان آمد وقتست که بازآیی
 avin: یوسف گم گشته باز آید به کنان غم مخور/کلبه ی احزان شود روزی گلستان غم مخور
 kiu1299: رونق باغ می‌رسد چشم و چراغ می‌رسد && غم به کناره می‌رود مه به کنار می‌رسد
 ستاره: دانی که چرا راز نهان با تو نگفتم/ طوطی صفتی طاقت اسرار نداری
 parisa: یارب اندر کنف سایه آن سرو بلند//گر من سوخته یکدم بنشینم چه شود
 zhila93s: در شبی پر ستاره و آرام دختری در عذاب می میرد // دختری در عذاب تنهایی غرق در التهاب می میرد
 ffam: دیگر ای گندم نمای جو فروش // با ردای عجب، عیب خود مپوش
 helena: شب است و شاهد و شمع و شراب و شیرینی/ غنیمت است در این شب که دوستان بینی
 magamifard fatemeh: یادم امد که به من گفتی از این عشق حذر کن/ساعتی چند بر این اب نظر کن
 parisa: نوبهارست درآن کوش که خوشدل باشی///که بسی گل بدمد وباز تو در گل باشی
 habileh: یک بار هم ای عشق من از عقل میندیش.... بگذار که دل حل بکند میئله ها را
 helena: ای که در کوچه معشوقه ما میگذری/ بر حذر باش که سر می شکند دیوارش
 helena: ای که در کوچه معشوقه ما میگذری/ بر حذر باش که سر می شکند دیوارش
 thxli: شرمم از خرقه ی آلوده ی خود کمی آید / که برو وصله به صد شعبده پیراسته ام
 parisa: ماهم این هفته شداز شهرو به چشمم سالیست//حال هجران تو چه دانی که چه مشکل حالیست
 ffam: تنها نه فرات که هفت دریا می سوخت // از تشنگیت تمام دنیا می سوخت
 magamifard fatemeh: توانا بود هر که دانا بود/ زدانش دل پیر برنا بود
 parisa: در ره منزل لیلی که خطر هاست درآن //شرط اول قدم آن است که مجنون باشی
 sedaf20: یکی روبهی دید بی دست وپای///فرومانده درلطف وصنع خدای
 parisa: یار مردان خدا باش که در کشتی نوح///هست خاکی که به آبی نخرد طوفان را
 sedaf: این یکی شیر است اندر بادیه//آن یکی شیر است اندر بادیه//
 kiu1299: هر که خورد از جام عشقت قطره‌ای && تا قیامت مست و حیران خوشتر است
 sedaf: تیر تراشنده تویی دوک تراشنده منم @ ماه درخشنده تویی من چوشب تیره برم
 mosafer1976: ما ز یاران چشم یاری داشتیم / خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم
 sedaf: مدامم مست می دارد نسیم جعد گیسویت @ خرابم می کند هردم فریب چشم جادویت
 tilishiya68: وفا نکردی و کردم جفا ندیدی و دیدم // شکستی و نشکستم بریدی و نبریدم
 sedaf: مادران را همه تقدیر کنید @ ز محبت همه را سیر کنید
 tilishiya68: در آغاز محبت گر پشیمانی بگو با من // که دل ز مهرت بر کنم گر فرصتی دارم
 sedaf: مرا دردی است اندر دل اگر گویم زبان سوزد @ وگر پنهان کنم همی ترسم که مغز استخوان سوزد
 parisa: در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز///چه توان کرد که سعی من ودل باطل بود
 sedaf: دلا تومراگر ببینی ندانی @ بجان آتشینم به رخ زعفرانی
 tilishiya68: یادش بخیر آن شب از ماه میگذشتم/ با یک غزل که پر بود از حال و از هوایت
 sedaf: تا زمیخانه ومی نام ونشان خواهد بود @ سر ما خاک ره پیر مغان خواهد بود
 magamifard fatemeh: در محفل خود راه مده همچو منی را///افسرده دلی افسرده کند انجمنی را
 sedaf: از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر @ یاد گاری که در این گنبد دوار بماند
 zhila93s: در خانه آب و گل بی توست خراب این دل ////// یا خانه درآ جانا یا خانه بپردازم
 parisa: مرا در منزل جانان چه امن عیش چو هردم //جرس فریاد میدارد که بربندید محملها
 afkl: ای نسیم سحر آرامگه یار کجاست/ منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست
 zhila93s: تا آمدی اندر برم شد کفر و ایمان چاکرم /// ای دیدن تو دین من وی روی تو ایمان من
 parisa: نازنینا ما به نار تو جوانی کرده ایم/// دیگر اکنون با جوانان ناز کن با ما چرا
 roya17: ای صاحب کرامت شکرانه سلامت...روزی تفقدی کن درویش بینوا را
 mahdidavari: ای نوگل خندانم من نیز به بستانم تا کی تو شراب و می در میکده پنهانی
 
لینک یادداشت
tilishiya68
tilishiya68 جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲
آتش از برق نگاهت ریختی بر جان من خواستی تا در میان شعله ها آبم کنی

 ffam: یار با ما بی وفایی می کند // بی دلیل از ما جدایی می کند
 magamifard fatemeh: در محفل خود راه مده همچو منی را/افسرده دلی افسرده کند انجمنی را
 tilishiya68: ای باد شه خوبان داد از غم تنهایی دل بی تو به جان آمد وقت است که بازایی
 magamifard fatemeh: یوسف گم گشته باز آید به کنان غم مخور/کلبه ی احزان شود روزی گلستان غم مخور
 helena: راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست/آن جا جز آن که جان بسپارند چاره نیست
 magamifard fatemeh: توانا بود هر که دانا بود/زدانش دل پیر برنا بود
 kiu1299: در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کان جا && سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
 sedaf: تیر روانه می رود سوی نشانه میرود @ گو چه نشسته اید پس شه ز شکار می رسد
 mosafer1976: ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﻬﺮﯼ ﮐﻪ ﻣﺮﺩﺍﻧﺶ ﻋﺼﺎ ﺍﺯ ﮐﻮﺭ ﻣﯽ ﺩﺯﺩﻧﺪ/ ﻣـــــــــﻦ ﺍﺯ ﻧﺎ ﺑـــﺎﻭﺭﯼ ﺁﻧﺠــــﺎ ﻣﺤﺒﺖ ﺁﺭﺯﻭ ﮐـــﺮﺩم
 sedaf: ما نگوییم بد ومیل به ناحق نکنیم @ جامه کس سیه ودلق خود ازرق نکنیم
 tilishiya68: میکشد غیرت مرا گر دیگری آهی کشد// زانکه میترسم که از عشق تو باشد آه او
 sedaf: وان سنجق صد هزار نصرت @ بر موکب نوبهار آمد
 tilishiya68: دوستان عیب کنندم که چرا دل به تو بستم// باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی
 sedaf: یارب سببی ساز که یارم به سلامت @ بازآید وبرهاندم از بند ملامت
 tilishiya68: توبه کردم که نبوسم لب ساقی و کنون// میگزم لب که چرا گوش به نادان کردم
 sedaf: ما ز یاران چشم یاری داشتیم @ خود غلط بود آنچه می پنداشتیم
 tilishiya68: ملکا مهر تو گویم که تو پاکی و خدایی/ نروم جز به همان ره که توام راهنمایی
 مهدی صدیقی: یار با ماست چه حاجت که زیادت طلبیم / دولت صحبت آن مونس جان ما را بس - حافظ
 tilishiya68: سیر نمیشوم ز تو ای مه جان فزای من/ جور مکن جفا مکن نیست جفا سزای من
 sedaf: نی قصه آن شمع چگل بتوان گفت@ نی حال دل سوخته دل بتوان گفت
 ashari: ashari:تویی ان گوهر پاکیزه که در عالم قدس /ذکر خیر تو بود حاصل تسبیح ملک
 ashari: تا نگردی اشنا زین پرده رمزی نشنوی /گوش نا محرم نباشد جای پیغام سروش
 zhila93s: شکر کند عارف حق کز همه بردیم سبق // بر زبر هفت طبق اختر رخشنده شدم
 tilishiya68: مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست// تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست
 sedaf: تاکه یک روز دست دردست پدر @ راه افتادیم به قصد یک سفر
 tilishiya68: روزها گر رفت گو رو باک نیست// تو بمان ای انکه جز تو پاک نیست
 zhila93s: تو مپندار که من شعر به خود می گویم // تا که هشیارم و بیدار یکی دم نزنم
 kiu1299: مایه عیش مدام دگرانت بینم && ساقی مجلس عام دگرانت بینم
 golmaryam20: مرا عهدیست با جانان ک تا جان زر بدن دارم هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم
 zhila93s: من از درمان و درد و وصل و هجرون /////// پسنـــدم آنچـــه را جـــانون پسندد
 sedaf: دوستان به که زوی یاد کنند @ دل بی دوست دلی غمگین است
 roya17: تو همچو صبحی ومن شمع خلوت سحرم...تبسمی کن وجان بین که چون همی سپرم
 mahdidavari: می می چکد از ساغر هوشیار گسی بر در ای محتسب عاقل هوشیار کجا باشد
 
لینک یادداشت
ffam
ffam شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲
تو ای تنهاتر از تنها به دنبال تو می گردم

تو ای پیدا و نا پیدا به دنبال تو می گردم

 magamifard fatemeh: میازار موری که دانه کش است/که جان دارد و جان شیرین خوش است
 kiu1299: مطربا مجلس انس است غزل خوان و سرود && چند گویی که چنین رفت و چنان خواهد شد
 siar: دمی چند گفتم برآر‍م به کام - دریغا که بگرفت راه نفس // دریغا که بر خوان الوان عمر - دمی خورده بودیم گفتند بس
 sedaf20: sedaf20:سحر بلبل حکایت با صبا کرد///که عشق روی گل با ما جها کرد
 sdd7777: دلم درد دلت داند که من عاشق ترین هستم //دلت رابه دلم ده که من عاشق تین هستم
 parisa: مزرع سبز فلک دیدم وداس مه تو///یادم از کشته خویش آمد وهنگام درو
 ffam: وصف تو کار واژه های لال من نیست // این شعر های عاشقانه مال من نیست
 parisa: تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست ///راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش
 sedaf: شاد باش کز شادی تو دلشادم @ تاتو شادی ز غم هر دو جهان آزادم
 حمید ضیایی قمی: مستم ز نکهت باد، وزبوى زلف دلدار / گویى فلک نمودست، مى‏در سبوى فردا
 miladr72: اگر رفیق شفیقی درست پیمان باش / حریف گرمابه و خانه و گلستان باش
 ffam: شب مردان خدا روز جهان افروز است // روشنان را به حقیقت شب ظلمانی نیست
 sedaf: تا که یک روز دست در دست پدر// راه افتادیم به قصد یک سفر
 kiu1299: رو سینه را چون سینه ها هفت آب شو از کینه ها&&وآنگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو
 sedaf: وعده مکن وعده مکن مشتری وعده نیم @ یا بدهی یا زدکان تو گروگان ببرم
 هدیه: ملکا مها نگارا صنما بتا بهارا//متحیرم ندانم که تو خود چه نام داری
 mosafer1976: یک شرر از عین عشق دوش پدیدار شد // طای طریقت بتافت عقل نگونسار شد
 sedaf: دلم خزانه اسرار بود ودست قضا @ درش ببست وکلیدش به دلستانی داد
 kiu1299: در دوغ او افتاده ای خود تو ز عشقش زاده ای && زین بت خلاصی نیستت خواهی به صد فرسنگ شو
 sedaf: گفتم غم تو دارم گفتا غمت سر آید @ گفتم که ماه من شو گفتا اگر بر آید
 tilishiya68: دارم از زلف سیاهش گله چندان که مپرس//که چنان زو شده ام بی سر و سامان که مپرس
 sedaf: سینه خواهم شرحه شرحه از مراق @ تا بگویم شرح درد اشتیاق
 parisa: گویند سنگ لعل شود در مقام صبر///آری شود ولیک به خون جگر شود
 sedaf: دیشب منو بخت و شادی با هم @ کردیم سفری از دیار هستی به عدم
 zhila93s: میروم اما نمی پرسم ز خویش ///// ره کجا منزل کجا مقصود چیست
 tilishiya68: تا میل نباشد به وصال از طرف دوست/ سودی نکند حرص و تمنا که تو داری
 sedaf: یاد باد آنکه نهانت نظری با ما بود @ رقم مهر تو برچهره ما پیدابود
 magamifard fatemeh: دارمت دوست به حدی که خدا میداند/راز این قصه فقط باد صبا میداند
 zhila93s: در هوایت بی قرارم روز و شب / سر ز پایت بر ندارم روز و شب
 sedaf: بلبلی برگ گلی خوشرنگ در منقار داشت @ واندرآن برگ ونوا خوش ناله های زار داشت
 parisa: تا سر زلف تو در دست نسیم افتادست//دل سودا زده از غصه دو نیم افتادست
 afkl: تو را من چشم در راهم شباهنگام /که می گیرند در شاخ تلاجن سایه ها رنگ سیاهی
 tilishiya68: یادش بخیر آن شب از ماه میگذشتم//با یک غزل که پر بود از حال و از هوایت
 zhila93s: تو وقف خراباتی دخلت می و خرجت می // زین وقف به هشیاران مسپار یکی دانه
 parisa: هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق///ثبت است بر جریده عالم دوام ما
 نسیم: ای که در کوچه معشوقه ما میگذری / برحذر باش که سر میشکند دیوارش
 zhila93s: شب فراق که داند که تا سحر چند است /////مگر کسی که به زندان عشق دربند است
 ashari: تیمار غریبان اثر ذکر جمیل است/جانا مگر این قاعده در شهر شما نیست
 نسیم: تا توانی دلی بدست اور............دل شکستن هنر نمی باشد
 RAHIM789: دل اگر رفت شبی کاش دعایی بکنیم/
 roya17: ملکا ذکر تو گویم که تو پاکی وخدایی...نروم جز به همان ره که توام راهنمایی
 zhila93s: یکــــی درد و یکـــی درمون پسندد //// یکـــی وصل و یکی هجرون پسندد
 sedaf: دخترک خنده کنان گفت که چیست راز این حلقه زر ؟راز این حلقه که انگشت مرا این چنین تنگ گرفته است به بر
 roya17: روزی زسر سنگ عقابی به هوا خواست ...واندر طلب طعمه پرو بال بیاراست
 mahdidavari: تا بوده همین بوده دل دادگی و مستی ای عاقله مرد اینک دستان ضعیفان گیر
 
لینک یادداشت
metronom
metronom سه شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۲
درکوی نیک نامان ماراگذر ندادند **** گرتونمی پسندی تغییرده قضارا..................

 bishe: او خیره بر من ، من به او خیره ، اجاق نیمه جان دیگر// گرمایش از تن رفته و خاکسترش در حال مردن بود
 Fatemeh.r: دیدی ای دل که غم عشق دگر بار چه کرد....چون بشد دلبر رو با یار وفادار چه کرد...
 keivan: دلا خو کن به تنهایی که از تن ها بلا خیزد / بنی آدم کسی باشد که از تن ها بپرهیزد
 metronom: دل و دینم شد و دلبر به ملامت برخاست ******** گفت: «با ما منشین؛ کز تو سلامت برخاست»
 mahtaban: ایا گاهوار عزیزان من / تو ای ایزدی مرز ایران من / جهان تا جهان است آباد باش / بر و بوم مردان آزاد باش
 Fatemeh.r: شب سیاه و مرغ حق افسانه گوست... چشم من در انتظار روی اوست... ای خدا صبح سعادت کی دمد...؟ تا ببینم چهره ی زیبای دوست...
 barbod: طلب کردم ز دانایی یکی پند//مرا فرمود که با نادان مپیوند...
 esf: دردم از یار است و درمان نیست هم....دل فدای او شد و جان نیز هم
 davoudbn: ما خود نمی رویم دوان در قفای کس . . .آن می برد که ما به کمند وی اندریم!
 metronom: مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست **** تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست
 راحیل ماندگار: رشته ای بر گردنم افکنده دوست می کشد هر جا ک خاطر خواه اوست..............
 mahtaban: تا به دو ابروی تو دست نیابد کسی // پیش دو شمشیر من سینه سپر کرده ام
 gharibe8312: من خود را باخته ام در ناز نگاهت تو خود را ساختی با ساز صدایم
 barbod: من بی می ناب زیستن نتوانم///بی باده کشید بار تن نتوانم///من بنده ی آن دمم که ساقی گوید///یک جام دگر بگیر و من نتوانم...(رفقا، کدومتون این حال رو داشتین؟...)
 bishe: مست مستم مشکن قدر خود ای پنجه غم // من به میخانه ام امشب تو برو جای دگر ( من )
 barbod: (حدس می زدم)روز اول رفت دینم بر سر زلفین تو///تا جه خواهد شد درین سودا سرانجامم هنوز
 bishe: زیرکی را گفتم این احوال بین خندید و گفت// سخت روزی بوالعجب کاری پریشان عالمی
 keivan: یار با ماست چه حاجت طلبیم / دولت صحبت آن مونس جان ما را بس
 hosna76: ساقیا بده جامی زان شراب روحانی * تا دمی برآسایم زین حجاب ظلمانی
 barbod: یارب آن نوگل خندان که سپردی به منش///می سپارم به تو از ترس حسود چمنش
 bishe: شراب تلخ میخواهم که مرد افکن بود زورش// که تا یک دم بیاسایم ز دنیا و شر رو شورش
 keivan: شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حایل / کجا دانند حال ما سبکباران ساحل ها
 bishe: او منتظر تا من بگویم گفتنی های مگویم را// من منتظر تا او بگوید وقت اما وقت رفتن بود
 metronom: دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند ********** گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند
 Fatemeh.r: در چمن هر ورقی دفتر حالی دگر است.... حیف باشد که ز کار همه غافل باشی
 barbod: یاری اندر کس نمی بینیم یاران را چه شد//دوستی کی آخر آمد دوست داران را چه شد
 bishe: در خاک رفت گنج مرادی که داشتیم// ما را نماند خاطر شادی که داشتیم
 metronom: ماهم این هفته برون رفت و به چشمم سالیست/حالِ هِجرانْ تو چه دانی که چه مشکل حالیست؟
 najmeh65: ترسم که اشک در غم ما پرده در شود/ وین راز سر به مهر به عالم سمر شود
 metronom: در این زمانه رفیقی که خالی از خلل است *** صراحی می ناب و سفینه غزل است
 mahtaban: تا آفتاب روی تو مشکین نقاب بست // جان را شب اندر آمد و دل در عذاب بست
 barbod: طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی//صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست...(کاش پینه یعنی آبروی دستها//بر سرو پیشانی آنها که می دانم نبود...)
 metronom: تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد *** وجود نازکت آزرده گزند مباد
 keivan: در دیاری که در آن نیست کسی یار کسی / یارب آن به که نیوفتد به کسی کار کسی
 parvaneh: یارب این نوگل خندان که سپردی به منش// میسپارم به تو از چشم حسود چمنش
 metronom: شنیده​ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت *** فراق یار نه آن می​کند که بتوان گفت
 mastane72: تو را با غیر میبینم صدایم در نمی آید....دلم میسوزد و کاری ز دستم بر نمی آید(اخوان ثالث)
 keivan: دردم از یار است و درمان نیز هم / دل فدای او شد و جان نیز هم
 mastane72: مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم/هواداران کویش را چو جان خویشتن دارم
 faezeh20: ماجرا کم کن و باز ا که مرا مردم چشم/خرقه از سر به در اورد و به شکرانه بسوخت
 metronom: تویی که بر سر خوبان کشوری چون تاج ***سزد اگر همه دلبران دهندت باج
 najmeh65: جز تو ام ای مونس شب های تار/ در جهان دیگر مرا یاری نماند
 elahe473: دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه... هر دو جان سوزند اما این کجا و ان کجا
 metronom: آنان که خاک را به نظر کیمیاکنند *** آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند
 mastane72: دوش آمدو رخساره برافروخته بود....تا کجا باز دل غمزده ایی سوخته بود
 keivan: دارم از زلف سیاهت گله چنداد که مپرس / که چنین گشته ام بی سر و سامان که مپرس
 faezeh20: ساقیا در گردش ساقر تعلل تا ب چند؟****دور چون با عاشقن افتد تسلسل بایدش
 keivan: شراب تلخ می خواهم که مرد افکن بود زورش / که تا یک دم بیاسایم زدنیا و شر و شورش
 faezeh20: شب تار است و ره وادی ایمن در پیش/اتش طور کجا موعد دیدار کجاست؟
 mastane72: شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین حائل/کجا دانند حال ما سبکباران ساحلها
 keivan: تن یخ کرده آتش را که می بیند چه میخواهد؟ / همانی را که میخواهم تو را وقتی که میبینم
 faezeh20: میازار موری که دانه کش است/که جان دارد و جان شیرین خوش است
 keivan: ترا می خواهم و دانم که هرگز / به کام دل در آغوشت نگیرم
 faezeh20: مهتری گر به کام شیر در است/شو خطر کن ز کام شیر بجو
 keivan: وای بر من گر تو آم گمگشته ام باشی / که بس دور است بین ما که آن سو نازنینی غنچه ای شاداب و صدها آرزو بر دل
 faezeh20: لب تشنه میدود نگهم هر دم//در حفره های شب شب بی پایان
 keivan: نی حریف هرکه از یاری برید / پرده هایش پرده های ما درید
 faezeh20: دل با من و جان بی تو نسپاری و بسپارم/کام از تو و تاب از من نستانم و بستانی
 keivan: یاری ر طبع خواستم اشک چکید / یاری زمن بجوی که با این روانیم
 faezeh20: مژده ای دل که مسیحا نفسی می اید/که ز اناس خوشش بوی کسی می اید
 keivan: در سرم حس مبهمی مثل هی به داد دلم برس دارم / هم بدون تو مردنم قطعی است هم کنار تو استرس دارم
 faezeh20: من بلبل ان گلم که در گلشن راز/پژمرده شد و منت شبنم نکشید
 keivan: درطواف شمع میگفت این سخن پروانه ای / ای سوختم زین آشنایان ای خوشا بیگانه ای
 metronom: یا رب این شمع دل افروز ز کاشانه کیست ***جان ما سوخت بپرسید که جانانه کیست
 mahtaban: تا سر زلف تو در دست نسیم افتادست // دل سودازده از غصه دو نیم افتادست
 keivan: تا جاذبه نگاهت در سکوت است / سیب دل من در سقوط است
 زهره سعیدی: تا توانی دلی به دست اور/دل شکستن هنر نمیباشد
 bishe: دریا صدا که میزندم وقت کار نیست// دیگر مرا به مشغله ای اختیار نیست
 metronom: ترسم که اشک در غم ما پرده در شود *** وین راز سر به مهر به عالم سمر شود
 bishe: دوای تو دوای توست حافظ// لب نوشش لب نوشش لب نوش
 mastane72: شاهد آننیست که مویی و میانی دارد...بنده طالع آن باش که آنی دارد
 keivan: در این بازار اگر سودی است با درویش خورسند است / خدایا منعمم گردان به درویشی و خورسندی
 mastane72: یارب دل بازش ده صد عمر درازش ده/فخرش ده و نازش ده تا فخر بود ما را
 metronom: ای فروغِ ماه حسن از روی رخشان شما ***آب روی خوبی از چاه زنخدان شما
 bishe: این نه خال است و زنخدان و سر و زلف پریشان// که دل اهل نظر برد، که سریست خدایی
 RainDrop: یک نفر از غبار می آید مژده تازه تو تکرا ری ست یک نفر از غبار آمد و زد زخمهای همیشه بر بالم
 Fatemeh.r: معشوق هزار دوست را دل ندهی...ور میدهی آن دل به جدایی بنهی
 keivan: یارب از ابر هدایت برسان بارانی / پیشتر زانکه چو گردی زمیان برخیزم
 metronom: می خواه و گل افشان کن از دهر چه می‌جویی ***این گفت سحرگه گل بلبل تو چه می‌گویی
 bishe: یوسف به این رها شدن از چاه دل مبند// اینبار میبرند که زندانیت کنند
 keivan: دردیست غیر مردن کان را دوا نباشد / پس من چگونه گویم کین درد را دوا کن
 naeim76: نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم/دیگر اکنون با جوانان نازکن باما چرا
 RainDrop: آسمان بار امانت نتوانست کشید ... قرعه کار به نام من دیوانه زدند
 naeim76: دل داده ام به یاری شوخی وشی نگاری/مرضیة السجایا محمودة الخصائل
 keivan: لالایی ای گل لاله یکی اینجا گرفتاره / لالایی ای گل پونه یکی اینجا دلش خونه
 naeim76: همه کارم زخود کامی به بد نامی کشید آخر//نهان کی ماند آن رازی کزو سازند محفلها
 newvision: آنچه ندارد عوض ای هوشیار/ عمر عزیز است, غنیمت شمار
 mohadese432: روزهافکرم این بودوهمه شب سخنم / که چراغافل ازاحوال دل خویشتنم
 keivan: مران بیگانه وارم از بر خویش / که این بیگانه روزی آشنا بود
 mohadese432: دل میرودزدستم صاحب دلان خدارا / درداکه رازپنهان خواهدشداشکارا
 ستاره: آدمی در عالم خاکی نمی آید بدست / عالمی دیگر بباید ساخت وز نو آدمی
 mohadese432: یادتوکردم شبی مهتاب شد / باخیالت دیده ام درخواب شد
 ستاره: دلبرا در دل سنگ تو وفا نیست چرا / کافران را دل نرمست و تو را نیست چرا/هرکه قتلی بکند کشته بهایی بدهد / تو مرا کشتی و امید بها نیست چرا؟
 mohadese432: ای که دل بردی زدلدارمن ازارش مکن / انچه اودرکارمن کرده است درکارش مکن
 ستاره: نگفتی بی وفا یارا که دلداری کنی از ما / الا گر دست می گیری بیا کز سر گذشت آبم
 mohadese432: مراازخاک حجران افریدند / گل دیدارراازشاخه چیدند
 ستاره: دوش از مسجد سوی میخانه آمد پیر ما / چیست یاران طریقت بعد از این تدبیر ما
 mohadese432: ای معلم عارف واستادعلم / ای به پاازهمتت بنیادعلم
 ستاره: میان عاشق و معضوق فرق بسیار است / چو بار ناز نماید شما نیاز کنید
 mohadese432: دلم گویدبه شیرین دردمنداست / دراین اوازه اوازش بلنداست
 ستاره: تو نه مثل آفتابی که حضور و غیبت افتد / دگران روند و آیند و تو همچنان که هستی
 rafiOqabi: یاد بگذشته چو آن دورنمای وطن است / که شود بر افق شام غریبان ترسیم
 mohadese432: ماییم ونوای بینوایی / بسمالله اگرحریف مایی
 metronom: یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد *** دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد
 nimah: دیر و زود این شکل و شخص نازنین // خاک خواهد گشتن و خاکش غبار
 marzi9833: روی خوبت آیتی از لطف بر ما کشف کرد...زان زمان جز لطف و خوبی نیست در تفسیر ما
 hedyeh20: آه از دمی که تنها باداغ او لاله/در خون نشسته باشم چون باد رفته باشد
 Abi67: دود اگر بالا نشیند کسر شأن شعله نیست / جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است
 parasto00: تا که نگاه می کنم رو به نگاه ناز تو // باز زبان خسته ام از تو گرفته می شود
 hedyeh20: در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد/عشق پیدا شد و آتش به همه عالم زد
 marzi9833: درمان درد عاشقان صبر است ومن بیچاره ام / نه درد ساکن مى شود نه ره به درمان مى برم
 hedyeh20: مرا در دل درخت مهربانی/به چه ماند به سرو بوستانی
 vahid69: یار با ما بی وفایی میکند/بیگناه از من جدایی میکند
 hedyeh20: دریاب که مبتلای عشقم/آزاد کن ازبلای عشقم
 مریم: مژده دادند که بر ما گذری خواهی کرد/نیت خیر مگردان که مبارک فالیست
 lili111: تا تو نگاه می کنی کار من آه کردن است/ ای به فدای چشم تو این چه نگاه کردن است
 vahid69: تار و پودش را ز کین توزی همی خواهند سوخت///هر که چون شمع،بزم دیگران روشن کند
 lili111: در بساط نکته دانان خود فروشی شرط نیست/ یا سخن دانسته گوی ای مرد عاقل یا خموش
 afsaneh12: شب است و شاهد و شمع و شراب وشیرینی /غنیمت است در این شب که دوستان بینی
 hedyeh20: یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست/از نقطه ای بترس که شیطانی ات کند
 pooriya: در اتشم بنشاند چو با کسان بنشیند/ کنار من ننشیند که اتشم بنشاند
 hedyeh20: دیدی که مرا هیچ کسی یاد نکرد/جز غم که هزار آفرین بر غم باد
 vahid69: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع///شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع
 FarDin: عـــزیـــز دار مـــحــبــت کــه خــارزار جــهــان =گـرش گـلـی اسـت هـمـانـا مـحبتست ای دوست
 hedyeh20: تو برای وصل کردن آمدی/نی برای فصل کردن آمدی
 neda68: یوسف گمگشده باز آید به کنعان غم مخور/کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
 hedyeh20: روزها فکر من این است و همه شب سخنم/که چرا غافل از احوال دل خویشتنم
 neda68: میازار موری که دانه کش است***که جان داردوجان شیرین خوش است
 hessam1357: تو را نادیدن ما غم نباشد ---------- که در خیل تو چون ما کم نباشد.
 parisa: دیدی ای دل که غم عشق دگر بار چه کرد///چون بشد دلبر و با یار وفادار چه کرد
 سحر: دانی که چرا سر درون با تو نگویم/ طوطی صفتی طاقت اسرار نداری
 zhila93s: یادمان باشد اگر شاخه گلی را چیدیم وقت پرپرشدنش سوز و گدازی نکنیم
 kiu1299: می‌توان یافت که بر دل ز منش یاری هست && از من و بندگی من اگرش عاری هست
 zhila93s: تیغ برآور هله ای آفتاب نور ده این گوشه ویرانه را قاف تویی مسکن سیمرغ را شمع تویی جان چو پروانه را
 kiu1299: اهل کام و ناز را در کوی رندی راه نیست && ره‌روی باید، جهان سوزی نه خامی بی‌غمی
 romina2000: یا رب آن نوگل خندان که سپردی به منش / میسپارم به تو از دست حسود چمنش
 kiu1299: شرح این آتش جان سوز نگفتن تا کی && سوختم سوختم این راز نهفتن تا کی
 kiu1299: شکر ایزد که به اقبال کله گوشه گل && نخوت باد دی و شوکت خار آخر شد
 keivan: در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا / سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
 سحر: تو کز سرای طبیعت نمی روی بیرون/ کجا به کوی طریقت گذر توانی کرد
 kiu1299: دلربایی همه آن نیست که عاشق بکشند && خواجه آن است که باشد غم خدمتگارش
 zhila93s: شعله‌ی گرمی امید تورا خواهد کشت // زندگی درک همین اکنون است
 kiu1299: تا مستی رندان خرابات بدیدم && دیدم به حقیقت که جزین کار مجاز است
 keivan: تا عهد تو را بستم عهد همه بشکستم / بعد از تو روا باشد نقض همه پیما نها
 zhila93s: آتش عشق پس از مرگ نگردد خاموش // این چراغی است کزین خانه به آن خانه برند
 keivan: در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند / گرتو نمی پسندی تغییر ده قضا را
 mohammad2014: ای که از دفتر عقل ایت عشق اموزی// ترسم ابن نکته به تحقیق ندانی دانست
 parisa: تا سرزلف تو در دست نسیم افتاده است/// دل سودا زده از غصه دو نیم افتادست
 44Sajad44: تا کی به تمنای وصال تو یگانه/// اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه
 roya17: هان ای پسر عزیز دلبند...بشنو ز پدر نصیحتی چند
 mahdidavari: دوش در می کده از خم می ام جامی داد ساقی از ساغر خود قطره ای ارزانی من
 
لینک یادداشت
parisa
parisa دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۲
رندان تشنه لب را آبی نمیدهد کس.....گویی ولی شناسان رفتنداز این ولایت

 romina2000: تو مرا یاد کنی یا نکنی ؛ باورت گر بشود گر نشود حرفی نیست...اما ؛نفسم میگیرد در هوایی که نفس های تو نیست...
 ahmadmeybodi: تا که انوار جمالش بر جهان تابیده است
 melika999: تا که بودیم نبودیم کسی ....کشت ما را غم بی همنفسی
 romina2000: یادم آمد که شبی بی تو از آن کوچه گذشتم / همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم...
 melika999: مرا میبینی و هردم زیادت میشود دردم.....تو را میبینم و هردم زیادت میشود میلم
 ziii: منو تو زندگی راناب کردیم شراب زندگی را باب کردیم...
 romina2000: میپرد مرغ نگاهم تا دور ، وای باران ؛ باران...پر مرغان نگاهم را شست....
 melika999: تو را دوست داشتن اگر یک خطاست...به تکرار باران خطا میکنم
 parisa: میسوزم از فراقت روی از جفا بگردان///هجران بلای ما شد یا رب بلا بگردان
 kiu1299: نوشداروئی و بعد از مرگ سهراب آمدی && سنگدل این زودتر می خواستی حالا چرا
 ستاره: الا ای یوسف مصری که کردت سلطنت مغرور/ پدر را باز پرس کاخر کجا شد مهر فرزندی
 zhila93s: یک نفر آمد صدایم کرد و رفت //// در قفس بودم، رهایم کرد و رفت
 ffam: تا دامن کفن نکشم زیر پای خاک //// باور مکن که دست زدامان بدارمت
 parisa: تا کی به تمنای وصال تو یگانه//اشکم شود از هر مژه چون سیل روانه
 sedaf20: sedaf20:حسرت نبرم به خواب آن مرداب///که آرام درون دشت شب خفته است
 parisa: ترسم که اشک در غم ما پرده در شود///وین راز سر به مهر به عالم ثمر شود
 magamifard fatemeh: در محفل خود راه مده همچو منی را / افسرده دلی افسرده کند انجمنی را
 parisa: الا یا ایها الساقی ار کاسا ونا ولها///که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها
 sedaf: آنکه میپنداشتم خورشیدم اوست//آفتابی شد به بام ]رزو
 mosafer1976: وان پای لطیف خیزرانی/ درخورد شکنجه نیست دانی
 sedaf: یا رب اندر دل آن خسرو شیرین انداز @ که به رحمت گذری بردل فرهاد کند
 parisa: دست از طلب ندارم تا کام من برآید///یا تن رسد به جانان یا جان زتن برآید
 tilishiya68: در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا// سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
 sedaf: تیرروانه میرود سوی نشانه میرود @ گو چه نشسته اید پس شه زشکار میرسد
 zhila93s: در این بودم که این چون است و آن چون // چنین حیران آن بی‌چون نبودم
 parisa: مرنجان دلم را که این مرغ وحشی// ز بامی که برخاست مشکل نشیند
 tilishiya68: در این سرای بی کسی کسی به در نمیزند// به دشت پر ملال ما پرنده پر نمیزند
 afkl: در این سرای بی کسی کسی به در نمی زند/ به دشت پر ملال ما پرنده پر نمی زند
 zhila93s: در سر زلف سعادت که شکن در شکن است // واجب آید که نگونتر ز سر شانه شویم
 parisa: مرحبا ای طایر فرخ پی فرخنده پیام ///خیر مقدم چه خبر دوست کجا راه کدام
 نسیم: نسیم: من از ان حسن روز افزون که یوسف داشت دانستم/ که عشق از پرده عصمت برون ارد ذلیخا را
 ashari: ای عاشقان ای عاشقان هنگام کوچ است از جهان/در گوش جانم می رسدطبل رحیل از اسمان
 RAHIM789: نیست در لوح دلم جز الف قامت دوست
 mohjkl: ترسم که روز حشر عنان بر عنان رود تسبیح شیخ و خرقه رند شرابخوار
 parisa: روز ها گر رفت گو رو باک نیست///تو بمان ای آنکه جز تو پاک نیست
 44Sajad44: تو که آتشکده مهر و محبت بودی/// چه بل رفت که خاکستر خاموش شدی
 roya17: یارب این شمع دل افروز ز کاشانه کیست...جان ماسوخت بپرسید که جانان کیست
 mahdidavari: تا کی به تمنای دل خویش روانیم ما در پی دلدار خود از غافله مانیم
 
لینک یادداشت
parisa
parisa شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲
در هوایت بی قرارم روز وشب///سر ز پایت بر ندارم روز وشب

 habileh: بگیر دست خودت را که باز گم نشوی.... در این شلوغی دلگیر لابلای خودت
 sedaf20: sedaf20:تا توانی دلی به دست آور دل شکستن هنر نمی باشد
 parisa: دوستان عیب کنندم که چرادل به تو بستم//باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی
 sedaf20: sedaf20:یکی درد ویکی درمان پسندد////یکی وصل ویکی هجران پسندد
 sedaf20: یک شبی مجنون نمازش را شکست///بی وضو در کوچه لیلا نشست
 parisa: تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد///وجود نازکت آزرده گزند مباد
 magamifard fatemeh: دارمت دوست به حدی که خدا میداند/راز این قصه فقط باد صبا میداند
 parisa: در ازل پرتو حسنت زتجلی دم زد///عشق پیدا شد وآتش به همه عالم زد
 sedaf: دوش دیدم که ملائک در میخانه زدند //گل آدم بسرشتند وبه پیمانه زدند
 mimtanha: در دشت چشم های تو آهو کشیده اند/// مثل پلنگ رد تو را بو کشیده اند
 kiu1299: درد عشقی کشیده‌ام که مپرس && زهر هجری چشیده‌ام که مپرس
 sedaf: ساقی شکر دهان ومطرب شیرین سخن//هم نشینی نیک کردار وندیمی نیک نام
 mosafer1976: من مانده ام مهجور از او ، دل خسته و رنجور از او /گویی که نیشی دور از او ، در استخوانم میرود.
 sedaf: دلبر که جان فرسود ازو کام دلم نگشودازو @ نومید نتوان بود ازو باشد که دلداری کند
 tilishiya68: دل به پیغام وفا هر کس که می آرد ز یار// میدهم تسکین و میدانم که حرف یار نیست
 sedaf: تن خاک وباد وآبست آتش درو مسلط @ اینها چو رب دارند باتن مکن تو یاری
 tilishiya68: یک نعره مستانه ز جایی نشنیدم / ویران شود این شهر که میخانه ندارد
 sedaf: در تنگنای سینه حسرت کشیده ام @ خشم وستیز رستم دستان نهفته است
 parisa: طایر گلشن قدسم چه دهم شرح فراق /// که درین دامگه حادثه چون افتادم
 zhila93s: من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم /////// لطف ها میکنی ای خاک درت تاج سرم///
 tilishiya68: میخواهم ذوب شوم در گستره افق/ آنجا که دریا به آخر میرسد و آسمان آغاز می شود
 sedaf: دو ست دارم شمع باشم در دل شبها بسوزم @ روشنی بخشم به جمعی من خودم تنها بسوزم
 zhila93s: من و تو، بی من‌و‌تو، جمع شویم از سر ذوق ////// خوش و فارغ، ز خرافات پریشان، من و تو
 mohjkl: وصل تو چون نمی‌دهد در ره عشق کام کس چند به چشم تشنگان جلوه دهد سراب را
 parisa: اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما// را به خال هندویش بخشم سمرقند وبخارارا
 roya17: آن قصر که جمشید در او جام گرفت...آهو بچه کرد و روبه آرام گرفت
 mahdidavari: تو ای نیکو غزال این نیستان بیا و غم ز دلهامان تو بستان
 
لینک یادداشت
ffam
ffam جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲
تورا از بین صد ها گل جدا کردم
تو سینه جشن عشقت رو به پا کردم

 tilishiya68: میکشد غیرت مرا گر دیگری آهی کشد زان که میترسم که از عشق تو باشد آه او
 magamifard fatemeh: وه که با این عمرهای کوته بی اعتبار /اینهمه غافل شدن از چون منی شیدا چرا
 sedaf: ای که بر ما میکنی از جامه نو افتخار @ افتخار آدمی کی جامه زیبا شود
 ffam: دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد // آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست
 sedaf: تا که بشناختند راه از چاه//چاهها کندند مردم را به راه
 mohammad2014: هرنفس دلم پر غمش//زنده ام به هوای حرمش
 roya17: شبروان مست ولای تو علی...جان عالم به فدای تو علی
 mahdidavari: یار وفادار من ای بت عیار من چند پی کار من دل شدگان را دمی
 
لینک یادداشت
mostafa008
mostafa008 جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۲
شراب تلخ میخواهم که مرد افکن بود زورش / که تا یک دم بیاسایم ز دنیا و زر و زورش

 نغمه: شب تیره و تازیانه ی برق-پیچیده به ابرهای انبوه
 mostafa008: هر چند که دل تنگ تر از تنگ بلورم / با کوه غمت سنگ تر از سنگ صبورم
 parisa: ما بدین در نه پی حشمت وجاه آمده ایم//از بد حادثه اینجا به پناه آمده ایم
 mostafa008: مخمور جام عشقم ساقی بده شرابی / پر کن قدح کهبی می مجلس ندارد آبی
 parisa: یا وفا یا خبر وصل تو یا مرگ رقیب///بودآیا که فلک زین دو سه کاری بکند
 mostafa008: درد بیمار نپرسند به شهر تو طبیبان / کس ندارد در این شهر سر تیمار غریبان
 avin: نه محقق بود نه دانشمند\چارپایی،بر او کتابی چند
 mostafa008: دل که از ناوک مژگان تو در خون می گشت / باز مشتاق کمانخانه ابروی تو بود
 avin: دوش دیدم که ملایک در میخانه زدند/گل آدم بسرشتندوبه پیمانه زدند
 mostafa008: دلخون شده وصلم و لبهای تو سرخ است / سرخ است ولی سرخ تر از خون جگر نه
 shaer2014nashi: خروس بی محل: هستیم چونکه ررود بر زیر خاک / آنچه جان کنده تنم رفته به باد
 mostafa008: اختیار داری. در جهان تا می توانی ساده و یکرنگ باش / قالی از صد رنگ بودن زیر پا افتاده است
 parisa: تاب بنفشه میدهدطره مشک سای تو///پرده غنچه میدرد خنده دلگشای تو
 ستاره: و عشق صدای فاصله هاست/صدای فاصله هایی که غرق ابهامند
 mostafa008: در نمازم خم ابروی تو در یاد آمد حالتی رفت که محراب به فریاد آمد
 حمید ضیایی قمی: دوریت اى زهمه خوبترم / شادیم بُرد و غم افزود بیا
 shaer2014nashi: shaer2014nashi : آمدم تا که کنم اقبال خود را امتحان // آشکار سازم عشقی که درونم بود نهان
 سحر: نقشی بر آب میزنم از گریه حالیا/تا کی شود قرین حقیقت مجاز ما
 حمید ضیایی قمی: از کفر زلف او شده ایمان من خراب با کفر خو گرفتم و ایمانم آرزوست
 mostafa008: تو در من آن تب گرمی که آبم می کند کم کم / نگاهت نیز چون مستی خرابم می کند کم کم
 حمید ضیایی قمی: مخور زهره غم بى لطفى یار / که اشعارت پر از لطف و معانیست
 mostafa008: تا مگر همچو صبا باز بکوی تو رسم / حاصلم دوش به جز ناله شبگیر نبود
 حمید ضیایی قمی: دل خوش نما و خوش باش، از صحبت بداندیش / جز صحبت بداندیش، ما را ملالتى نیست
 mostafa008: تو که از می جوانی همه سرخوشی چه دانی / که شراب نا امیدی چقدر خمار دارد
 حمید ضیایی قمی: دلم را بردى و جان هم فدایت / بیا تا راز دل گویم برایت
 سحر: تویی که بر سر خوبان کشوری چون تاج.. سزد اگر همه دلبران دّهندت باج
 حمید ضیایی قمی: جان تو بى مهریت با جان خریدارم هنوز / از نگاه چشم بیمار تو بیمارم هنوز
 mostafa008: زندگی سرخی سیبیست که افتاد به خاک / به نظر خوب رسیدیم ولی بد رفتیم
 سحر: ماییم و نوای بی نوایی... بسم الله اگر حربف مایی
 حمید ضیایی قمی: یک پرده‏اى از شرم به روى تو فکندم / در خلوت عشق اینهمه زیبات کشیدم
 mostafa008: مرد را دردی اگر باشد خوش است / درد بی دردی علاجش آتش است
 سحر: تا کی به تمنای وصال تو یگانه..... اشکم شود از هر مژه سیل روانه
 حمید ضیایی قمی: هرگز ندهم مرگ به صد عمر پر از لطف / چون لب بنهم بر لب جانان و بمیرم
 mostafa008: هر چند پیر و خسته دل و ناتوان شدم / هر گاه یاد روی تو کردم جوان شدم
 حمید ضیایی قمی: مرغ شب شد خسته از شب زنده دارى‏هاى من / بسکه از دورى او شب تا سحر نالیده‏ام
 mostafa008: ما را ز خیال تو چه پروای شراب است / خم گو سر خود گیر که خمخانه خراب است
 حمید ضیایی قمی: تو را خوش باد روز و روزگاران / همیشه شمع تو باشد به ایوان
 mostafa008: نقاش غزل تا که به چشمان تو پرداخت / دیوانه شد از طرز نگاهت قلم انداخت
 حمید ضیایی قمی: تو ترک عشق من کردى و رفتى / ولى من جان به راه تو نهادم
 سحر: مارا دگر از طعنه دشمن گله ای نیست/ کان عهد که بستیم رفیقان بشگستند
 حمید ضیایی قمی: دگر جان ز دوریت سامان ندارد / چو جانى تو بازآ و سامان تن شو
 سحر: وصال او ز عمر جاودان به/ خداوندا مرا ان ده که آن به
 حمید ضیایی قمی: هر شب که مه پیدا شود، چون روى تو زیبا شود / جانم پر از غوغا شود، بینم که از غم رسته ام
 mostafa008: من از بیگانگان دیگر ننالم / که هر چه کرد با من آشنا کرد
 حمید ضیایی قمی: دیدم به خواب خوش که توئى در کنار من / از خواب خوش پریده هراسان گریستم
 حمید ضیایی قمی: مشکل نمود فکر تو صبر و قرار من / بر مشکلت ببین که چه آسان گریستم
 mostafa008: من خود دلم از مهر تو لرزید وگر نه / تیرم به خطا می رود اما به هدر نه
 سحر: همه هست آرزویم که بگیرم از تو بویی/ چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویی
 حمید ضیایی قمی: همه خواهند که دلدار خلایق باشند / من نخواهم که شود جز تو کسى مایل من
 سحر: نه من ز بی علمی در جهان ملولم و بس/ ملامت علما هم زعلم بی عملست
 mostafa008: تا تو نگاه می کنی کار من آه کردن است / ای به فدای چشم تو این چه نگاه کردن است
 سحر: تا کنج غمت در دل ویرانه مقیم است/ همواره مرا کوی خرابات مقامست
 mostafa008: تو بدین حسن و لطافت نروی از دل ما / یوسف از جرم نکوییست که در زندان است
 سحر: تو پنداری که بدگو رفت و جان برد /حسابش با کرام الکاتبین است
 mostafa008: تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف / مگر اسباب بزرگی همه آماده کنی
 سحر: یاد باد آنکه نهانت نظری با ما بود/ رقم مهر بر چهره ما پیدا بود
 mostafa008: در کوی نیک نامی ما را گذر ندادند / گر تو نمی پسندی تغییر ده قضا را
 سحر: الا ای دولتی طالع که قدر وقت میدانی/ گوارا بادت این عشرت که داری روزگاری خوش
 mostafa008: شیشه دل را شکستن احتیاجش سنگ نیست / این دل ما با نگاهی سرد پرپر میشود
 سحر: در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع/ شب نشین کوی سربازان و رندانم چو شمع
 mostafa008: عشق و شباب و رندی مجموعه مراد است / چون جمع شد معانی گوی بیان توان رد
 سحر: دلیل راه شو ای طایر خجسته لقا/ که دیده آب شد از شوق خاک آن در گاه
 mostafa008: همه خفتند به غیر از من و پروانه وشمع / قصه ما دو سه دیوانه دراز است هنوز
 سحر: زین خوش رقم که بر گل رخسار می کشی/ خط بر صحیفه گل و گلزار می کشی
 mostafa008: یاد باد آن که در صفحه شطرنج دلت / شاه غم بودم و با کیش رخت مات شدم
 سحر: مرا امید وصال تو زنده میدارد/ وگرنه هردمم از هجر توست بیم هلاک
 mostafa008: کس در جهان ندارد یک بنده همچو حافظ / زیرا که چون تو شاهی کس در جهان ندارد
 سحر: دریا و کوه در ره و من خسته و ضعیف/ ای خضر پی خجسته مدد کن به همتم
 mostafa008: من رستم و سهراب تو, این جنگ چه جنکیست؟ / گر زخم زنم حسرت و گر زخم خورم ننگ
 سحر: گوئی از صحبت ما نیک به تنگ آمده بود/ بار بربست و گردش نرسیدیم و برفت
 mostafa008: تن آدمی شریف است به جان آدمیت / نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
 shaer2014nashi: تو که از می گساری گشتی بیزار // برو خانه ببوس رخساره یار .
 kiu1299: رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل&& از کاروان چه ماند جز آتشی به منزل
 mostafa008: لبش می بوسم و در می کشم می / به آب زندگانی برده ام پی
 سحر: یار با ماست چه حاجت که زیادت طلبیم/دولت صحبت آن مونس جان ما را بس
 mostafa008: سر آن ندارد امشب که بر آرد آفتابی / چه خیالها گذر کرد و گذر نکرد خوابی
 سحر: یارب این آینه حسن چه جوهر دارد/ که در او آه مرا قوت تأثیر نبود
 mostafa008: دستم نداد قوت رفتن به پیش دوست / چندی به پای رفتم و چندی به سر شدم
 سحر: مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم/ هواخواهان کویش را چو جان خویشتن دارم
 mostafa008: مرا با یک غزل از شعرهای خود تکان دادی / چه زیبا نازنین احساس پاکت را نشان دادی
 لیلاوصالی(رایحه یاس): یار با ماست، چه حاجت که زیادت طلبیم، دولت صحبت آن مونس جان، ما را بس..(حافظ)
 zhila93s: سیمین و تابنک بود روی مه ولی سیمینه مه کجا و بناگوش او کجا ؟
 mostafa008: ای که از کلک هنر نقش دل انگیز خدایی / حیف باشد مه من کین همه از مهر جدایی
 magamifard fatemeh: : یارب این نوگل خندان که سپردی به منش// میسپارم به تو از چشم حسود چمنش
 mostafa008: شرمسار تو ام ای دیده از این گریه خونین / که شدی کور وتماشای رخش سیر نکردی
 سحر: یارب کجاست محرم رازی که یک زمان/ دل شرح آن دهد که چه گفت و چه ها شنید
 mostafa008: دنیا همه هیچ و کار دنیا همه هیچ / ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ
 سحر: چه ساز بود که در پرده می زد آن مطرب/ که رفت عمر و هنوزم دماغ پر ز هواست
 mostafa008: تیشه بر سر زد و پا از در شیرین نکشید / در دره عشق که پادار تر از فرهاد است
 سحر: تنت به ناز طبیبان نیاز مند مباد/ وجود نازکت آزرده گزند مباد
 mostafa008: دیشب به سیل اشک گهِ خواب میزدم / نقشی به یاد روی تو بر آب میزدم
 سحر: مطرب عشق عجب ساز و نوایی دارد/ نقش هر نغمه که زد راه به جایی دارد
 mostafa008: دریغا که از سینه خون می رود / و ماتم ستون در ستون می رود
 سحر: دلا معاش چنان کن که گر بلغزد پای / فرشته ات به دو دست بلا نگه دارد
 mostafa008: در بزم جهان جز دل حسرت کش ما نیست / آن شمع که میسوزد و پروانه ندارد
 سحر: دوش از جناب حافظ پیک بشارت آمد / کز حضرت سلیمان عشرت اشارت آمد
 mostafa008: در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا / سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
 سحر: تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار/ که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند
 mostafa008: داتی که چیست دولت دیدار یار دیدن / در کوی او گدایی بر خسروی گزیدن
 سحر: نصیب ماست بهشت ای خدا شناس برو/ که مستحق کرامت گناه کارانند
 mostafa008: دلا خوبان دل خونین پسندند / دلا خون شو که خوبان این پسندند
 سحر: دوای درد عاشق را کسی کو سهل پندارد/ زفکر آنان که در تدبیر درمانند در مانند
 mostafa008: دست از طلب ندارم تا کام من بر آید / یا تن رسد به جانان یا جان زتن بر آید
 سحر: دل بردی از من به یغما ای ترک غارتگر من/ دیدی چه آوردی ای دوست از دست دل بر سر من
 سحر: نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم/دیگر اکنون با جوانان نازکن باما چرا
 magamifard fatemeh: الا یا ایها الساقی ادرکاسا و ناولها/که عشق اسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها
 حمید ضیایی قمی: اى خیالت مونس تنهائیم / بى وجود تو وجود من فناست
 ffam: آنکه دستور زبان عشق را / بی‌گزاره در نهاد ما نهاد
 parisa: دائم گل این بستان شاداب نمی ماند///دریاب ضعیفان را در وقت توانایی
 habileh: یوسف از تعبیر خواب مصریان دلسرد گشت.... هفتصد سال است می بارد فراوانی بس است
 سحر: تشبیه دهانت نتوان کرد به غنچه/هرگز نبود غنچه بدین تنگ دهانی
 parisa: یاد باد آن که ز ما وقت سفر یاد نکرد//به وداعی دل غمدیده ما شاد نکرد
 sedaf20: دیشب صنمی ز غمزه مدهوشم کرد///دستم بگرفت وحلقه در گوشم کرد
 parisa: در دیر مغان آمد یارم قدحی در دست///مست از می ومیخواران از نرگس مستش مست
 magamifard fatemeh: توانا بودهر که دانا بود /زدانش دل پیر برنا بود
 سحر: در نمازم خم ابروی تو با یاد آمد/ حالتی رفت که محراب به فریاد آمد
 aida74: درد عشقم شود هر روز افزون چون کنم / چون کنم چاره این درد روز افزون چون کنم
 حمید ضیایی قمی: من گلى پژمرده‏ام در دست باد مهرگان / غنچه‏اى نشکفته از بهر تماشا نیستم
 kiu1299: ما را سریست با تو که گر خلق روزگار&& دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم
 SARA789: مرا چشمیست خون افشان زدست ان کمان ابرو // جهان بس فتنه خواهد دید از این چشم وز ان ابرو
 حمید ضیایی قمی: وه که با پاى پر از آبله در کوه و کمر / با دل خون شده و سوز و نوا باید رفت
 mosafer1976: تا نگردی آشنا زین پرده رازی نشنوی/ گوش نا محرم نباشد جای پیغام سروش
 kiu1299: شب فعل و دستان می کند او عیش پنهان می کند&&نی چشم بندد چشم او کژ می نهد ابروی او
 parisa: ای نسیم سحرآرامگه یار کجاست///منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست
 ashari: تا همه خلوتیان جام صبوحی گیرند/چنگ صبحی به در پیر مناجات بریم
 zhila93s: مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک / دو سه روزی قفسی ساخته اند از بدنم
 parisa: مژده ای دل که مسیحا نفسی می آید ///که ز انفاس خوشش بوی کسی می آید
 نسیم: nasim: دفتری گر بنویسند زخوبان جهان/ تو به سردفتر خوبان جهان عنوانی
 parisa: یا وفا یا خبر وصل تو یا مرگ رقیب ///بود آیا که فلک زین دو سه کاری بکند
 نسیم: دلا خو کن به تنهایی که از تن ها بلا خیزد/ سعادت آن کسی دارد که از تن ها بپرهیزد
 parisa: دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد/// به زیر آن درختی رو که او گلهای تر دارد
 roya17: درد عشقی کشیده ام که مپرس...زهر هجری چشیده ام که مپرس
 parisa: سرو چمان من چرا میل چمن نمی کند///همدم گل نمیشود یاد سمن نمی کند
 roya17: دانی که چیست دولت دیدار یار دیدن....در کوی او گدایی بر خسروی گزیدن
 mahdidavari: ناله مدار ای دلم چرخ تو کج مدار شد یوسف حسن عاشقان چهره در آن غبار شد
 
لینک یادداشت
سحر
سحر سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲
قربان وفاتم به وفاتم گذری کن / تا بوت مگر بشنوم از رخنه تابوت

 حمید ضیایی قمی: تا شاهد افسونگری چشم تو باشیم / از خانه خود رخت به کوی تو کشیدیم
 سحر: مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم/ هوا خواهان کویش را چو جان خویشتن دارم
 حمید ضیایی قمی: من که گشتم زنگاه تو چنین مست و خراب / بازهم مست ترم ساز به مینای دگر
 katei: روزها فکر من اینست و همه شب سخنم ***که چرا غافل از احوال دل خویشتنم
 elahetiri: منی که نام شراب از کتاب میشستم//زمانه کاتب دکان می فروشم کرد
 katei: درآ که در دل خسته توان درآید باز ***بیا که در تن مرده روان درآید باز
 سحر: زاهد از کوچه رندان به سلامت بگذر/ تا خرابت نکند صحبت بدنامی چند
 katei: دلم تنهاست ماتم دارم امشب***دلی سرشار از غم دارم امشب
 سحر: بامن از سنگدلی قصه نگو می دانم/ غصه در چشم تو پیداست نمی دانی تو
 katei: وفا نکردی و کردم، جفاندیدی و دیدم ***شکستی و نشکستم ، بریدی و نبریدم
 سحر: منم که شهره شهرم به عشق ورزیدن /منم که دیده نیالوده ام به بد دیدن
 katei: نابرده رنج گنج میسر نمی شود***مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد
 magamifard fatemeh: در محفل خود راه مده همچو منی را . افسرده دلی افسرده کند انجمنی را<مولانا>
 71pooriya: آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا / بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا ((شهریار))
 سحر: اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را/ به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را
 ninja99: الا یا ایها الساقی ادر کاسا و ناولها / که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل که
 حمید ضیایی قمی: اى عجب، او رفت و من در این دل شب بى قرارم / یکه و تنها و سرگردان به یادش اشکبارم
 miladr72: می در کف و گل در بر و معشوق به کام است/ سلطان جهانم به چنین روز غلام است
 حمید ضیایی قمی: تو آن گل شقایق خود روى طرْفِ جو/ یا باغى از شکوفه زیبا کنارمی
 علی اصغر ضیائی لائین: یار مرا غار مرا عشق جگر خوار مرا /////یار تویی غار تویی خواجه نگه دار مرا
 alijenab: این فاخته رنج برد در باغ/چون میوه رسید میخورد زاغ
 vania: غلام همت انم که زیرچرخ کبود/زهرچه رنگ تعلق بذیردازاداست
 reyhooon: تا چند کشم غصه ی هر ناکس را/ور خست خود خاک شوم هر کس را//کارم به دعا چو برنمی آید راست/دادم سه طلاق این فلک اطلس را
 سحر: ای ماه شب چارده با یک سوزن/ این زلف سیه را ز رخت یک سو زن/ کز بهر تماشای رخت یک سو مرد/ در رهگذرت نشسته و یک سو زن
 reyhooon: نامش از دایره آدمیان دور کنید/گر به ناموس ؛وطن ؛عشق؛ خدا ؛غیرت خویش/بزند چوب حراج/که چو این پنج درت رفت زکف/به دکانی نتوان یافت دگر
 سحر: روی بنما و وجود خودم از یاد ببر /خرمن سوختگان را همه گو باد ببر
 elahetiri: روز محشر که بپرسند ز من قاتل را//دیده را نام برم اول و زان پس دل را
 kiu1299: امشب زغمت میان خون خواهم خفت && از بستر عافیت برون خواهم خفت
 سحر: تنی آلوده درد و لبریز غم دارم/ ز اسباب پریشانی تو را ای عشق کم دارم
 kiu1299: من در پی آن دلبر عیار برفتم && او روی خود آن لحظه ز من باز نهان کرد
 سحر: درخت تو گر بار دانش بگیرد/ بزیر آوری چرخ نیلوفری را
 سحر: ای که دستت می رسد کاریی بکن / پیش از آن کز تو نیاد هیچ کار
 شاهد: روضه رضوان نهادی بهر گندم دانه ای / کودکانت تا به کی گندم به خرمن ها کنند؟
 elahetiri: دست از طلب ندارم تا کام من برآید//یا تن رسد به جانم یا جان ز تن برآید
 kiu1299: دلبرا پیش وجودت همه خوبان عدمند && سروران بر در سودای تو خاک قدمند
 minazo: دوست ان است که گیرد دست دوست
 سحر: دوست ان باشد که گیرد دست دوست / در پریشان حالی و درماندگی(البته فکر کنم
 kiu1299: یوسف گم گشته باز آید به کنعان غم مخور && کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور
 71pooriya: راستی خاتم فیروزه بواسحاقی / خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود
 katei: دردیست غیر مردن کان را دوا نباشد ***پس من چگونه گویم این درد را دوا کن
 kiu1299: نکته ناسنجیده گفتم دلبرا معذور دار && عشوه‌ای فرمای تا من طبع را موزون کنم
 71pooriya: می جست از سحاب امل رحمتی ولی / جز دیده اش معاینه بیرون نداد نم
 سحر: من از چشم تو ای ساقی خراب افتاده ام دیگر/ بلایی کز طبیب آید هزارش مرحبا گفتیم
 kiu1299: مرجان لب لعل تو مر جان مرا قوت && یاقوت نهم نام لب لعل تو یا قوت
 سحر: تا جهان پر آشوب است گوشه ای بدست آور/در کشاکش طوفان جای سیر دریا نیست
 kiu1299: تو مپندار که مهر از دل محزون نرود && آتش عشق به جان افتد و بیرون نرود
 katei: در این درگه که گه که که که که که شود ناگه......مشو نومید از لطفش که هست از حال ما آگه
 arefe8888: همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی/ چه زیان تورا که من هم برسم به آرزویی
 sdd7777: یارب این عشق که دادی به منش / بده طبعی که گویم سخنش
 attacker: شد نفس آن دو سه هم سال او / تنگ تر از حادثه ی حال او
 arefe8888: و لبخندت پناهی بی بهانه/ برای اشک سیل آسای من بود
 سحر: دردم از یار است و درمان نیز هم / دل فدای او شد و جان نیز هم
 kiu1299: من که ره بردم به گنج حسن بی‌پایان دوست && صد گدای همچو خود را بعد از این قارون کنم
 Hadisvashe: من مست و تو دیوانه مارا که برد خانه،،،،،صد بار تورا گفتم کم خور دوسه پیمانه
 arefe8888: هان ای دل عبرت بین از دیده عبر کن, هان/ ایوان مداین را آیینه عبرت دان
 سحر: ناکرده گنه در این جهان کیست بگو / آنکس که گنه نکرد و چون زیست بگو
 katei: نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم / دیگر اکنون با جوانان ناز کن با ما چرا ؟
 kiu1299: آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا && بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا
 kiu1299: ای تیر غمت را دل عشاق نشانه && جمعی به تو مشغول و تو غایب ز میانه
 سحر: همت بلند دار که مردان روز گار/ ازهمت بلند به جایی رسیده اند
 kiu1299: در زلف بتان تا چه فریب است که پیوست && محمود پریشان سر زلف ایاز است
 parisa: تشبیه دهانت نتوان کرد به غنچه//هرگز نبود غنچه بدین تنگ دهانی
 جلال160: یک روز برای دیدنت می آیم /اما اگر این فاصله ها بگذارند
 asal2: دل تمنا می کند تا من بسازم خانه ای ****عاشقان کی خانه دارند دل مگر دیوانه ای؟
 سحر: یکی دیوانه ای اتش یر افروخت / در آن هنگامه جان خویش را سوخت
 arefe8888: تماشایی ست پیچ و تاب آتش ها خوشا برمن/ که پیچ و تاب آتش را تماشا میکنم هرشب
 romina2000: بلای فقر ، تنم خسته کرد و روح بکشت/به مرگ قانعم ، ان نیز رایگانی نیست
 hadise67: ترسم نکند لیلی هرگز به وفا میلی / تا خون دل مجنون از دیده نپالاید
 kiu1299: دل داده ام بر باد بر هر چه بادا باد&& مجنون‌تر از لیلی شیرین‌تر از فرهاد
 romina2000: دوش دیدم که ملایک در میخانه زدند / گل آدم بسرشتند و به پیمانه زدند
 سحر: دیریست که دلدار پیامی نفرستاد/ ننوشت کلامی و سلامی نفرستاد
 kiu1299: در کمین تو بسی عیب شماران هستند && سینه پر درد ز تو کینه گذاران هستند
 zhila93s: دلا دلالت خیرت کنم به راه نجات مکن به فسق مباهات و زهد هم مفروش
 parisa: شاهد آن نیست که مویی ومیانی دارد///بنده طلعت آن باش که آنی دارد
 سحر: درد ما را نیست درمان الغیاث/ هجر ماا نیست پایان الغیاث
 kiu1299: ثریا کرد با من تیغ بازی &&عطارد تا سحر افسانه سازی
 ستاره: یاری اندر کس نمی بینم یاران را چه شد/ دوستی کی آخر آمد دوست داران را چه شد
 سحر: دارم از زلف سیاهش گله چندان که مپرس/ که چنان زو شده ام بی سر و سامان که مپرس
 kiu1299: سوی من لب چه می گزی&& لب لعلی گزیده ام که مپرس
 سحر: ساقیا یک جرعه ای زان آب آتشگون که من/در میان پختگان عشق او خامم هنوز
 zhila93s: زلف سنبل، شده از باد بهاری درهم ///// چشم نرگس، شده از خواب زمستان بیدار
 kiu1299: رو سر بنه به بالین امشب مرا رها کن && ترک من خراب شب گرد مبتلا کن
 zhila93s: نا کرده گناه در جهان کیست بگو وان کس که گنه نکرد چون زیست بگو
 kiu1299: وحشی از جرم همین کز سر آن کو رفتی && گرچه مستوجب صد گونه جفایی، بازآ
 habileh: آدم گناه داشت که بیرون شد از بهشت... عشق تو بود حالت عصیان گرفته بود
 parisa: دردم از یار است و درمان نیز هم //دل فدای او شد و جان نیز هم
 sedaf20: مارا به رخت وچوب شبانی فریفته است////این گرگ سالهاست که با گله آشناست
 kiu1299: تاج شاهی طلبی گوهر ذاتی بنمای && ور خود از تخمه جمشید و فریدون باشی
 mosafer1976: وسف گمگشته بازآید به کنعان غم مخور /کلبه‌یِ احزان شود روزی گلستان غم مخور
 kiu1299: رو سینه را چون سینه ها هفت آب شو از کینه ها && وآنگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو
 sedaf: ورتومستی می نمایی در محبت چون نه ای @ عشق گوید دوغ خورد ودوغ خورد اومست نیست
 tilishiya68: تلخ مکن امید من ای شکر سپید من // تا ندرد ز دست تو پیرهن کبود من
 parisa: نفس برآمد وکام از تو بر نمی آید///فغان که بخت من از خواب در نمی آید
 roya17: دلم را آهنی کردی مبادا عاشقت گردد...ندانستم توای ظالم دلی آهنربا داشتی
 mahdidavari: یا رب آن شیرین لب شکن دهان هم دل و پیمانه را افکند پی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.